torsdag 19 april 2018

Dagens bild nr 145 "På hur många vis?"


Jag fick en fråga häromdagen rörande mitt Instagramkonto. Det kommer sådana ibland eftersom det kanske är vanligare att konton är knutna till personer och semesterbilder mer än till riktade intressen. De tenderar dessutom att få fler följare har jag noterat. Unga flickor som lägger ut bilder på "duckfaces" om och om igen är mer populära än 46-åriga gubbar som jag själv har jag noterat. Även kattungar och en och annan yogautövare i tighta trikåer drar "likes" i sällan skådad omfattning. Knivar gör det inte i samma utsträckning. Sådan är världen och det är nog lika bra det. 

När någon som inte läst den här bloggen dyker in på mitt konto kan de därför bli överraskade. En vän till min svärmor undrade till exempel vad det var för galning som bara lade ut massa bilder på knivar. Det kan man sannerligen undra om man förväntar sig katter och semesterbilder. 

Men frågan jag fick var en annan och ganska underhållande. Den löd:



"In How many Ways?"


"På hur många sätt kan man variera en bild på en kniv egentligen?"

Jag blev inte svaret skyldig utan genmälde "Många!"


Gårdagens EDC-bild får illustrera. Jag har numrerat dem för skoj skull och jag tror att den ovan ligger någonstans över 400-strecket med viss marginal. Knivarna är för övrigt Kershaws utmärkta Launch 2 och Kizers lika eleganta Feist. Sen en penna och en mobil förstås. Saker som alltid finns på min person. 

Vilken fråga har ni fått rörande ert knivintresse som etsat sig fast? Det vore roligt att höra. 


/ J - svarande

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar