söndag 12 november 2017

Dagens bild nr 128 "No Danish"


Ja si den gick inte att översätta! "No Danish" blir inte så mycket till ordlek på svenska. Man måste förstås veta vad wienerbröd heter på engelska och framförallt behöver man veta vem som designat den här kniven kallad "Noma" från CRKT. Gör man det blir bilden lite roligare. 

Det är allas vår danske Jesper Voxnaes som ligger bakom den här kniven. Den anlände i brevlådan för någon dag sedan och jag måste erkänna att den växte omedelbart. Materialen är inte mycket att  hänga i granen på sant CRKT vis och utseendet är inget extremt det heller. Fast den har ändå något särskilt och jag ämnar återkomma till det i min recension av nämnda kniv. 


"No Danish"


Annars är det en alldeles underbar nybakt kanelbulle på bilden. Den är så där härligt saftig och fortfarande ljummen ni vet. Den och en kopp kaffe fick jag under näsan när jag vaknade i morse. Det finns bestämt sämre sätt att vakna på måste erkännas. 

Glad söndag på er alla!


/ J - doftar på nybakat

#aliaspostmortem #knivigtvarre 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar